Handelsbetingelser

Pandora Living ApS

CVR. nr. 29689490

Frederikshåbvej 53,

7183 Randbøl

info@pandoraliving.dk

Telefon: 42155048

Etableringsår: 2007 

Betaling

  • MasterCard
  • Visa/Dankort
  • MobilePay 

Møblerne bliver produceret og designet specielt til DIG og kan derfor ikke fortrydes/returneres 

Efter modtagelse af den endelige ordrebekræftelse debiteres købesummen 100%.

Produktionstid og levering til din adresse, forventes at være ca. 7-8  uger (på enkelte varer før og enkelte andre med forbehold for forsinkelser, som er udenfor vores indflydelse)

  • Ved levering bruger vi Thor Trans & GLS
  • PANDORA LIVING adviserer om forventet leveringsuge på den endelige ordrebekræftelse
  • I den uge der er aftalt levering, modtager du en SMS fra Thor Trans, angående hvilken dag de kommer til dig
  • Leveringen har et 3-4 timers interval, for at sikre den bedste oplevelse
  • Levering sker til gadeplan/kantsten eller med indbæring mod ekstratillæg
  • Er du ikke hjemme, kan vi sætte ordren i garage, carport eller lignende og ønsker du dette, skal du notere det under bemærkning på din ordre
  • Det er naturligvis også muligt at spare leveringsomkostningerne, ved selv at hente varerne på vores lager:

PANDORA LIVING, Frederikshåbvej 53, DK-7183 Randbøl 

  • Åben: Hverdage mellem kl. 9-15
  • Ved større møbler, som du ikke selv kan læsse, tag en hjælper med – husk presenning og noget at binde møblerne fast med. Ordrebekræftelse skal printes eller medbringes i digitalt format på f.eks. din telefon eller tablet og vises inden udlevering

Levering til gadeplan/kantsten 

  • Gældende for større møbler (sofaer, sovesofaer, spiseborde, lænestole, lamper m.m.)
  • Møblerne bliver leveret til gadeplan/kantsten.
  • Over 20 kg. - 399 kr.

Levering med indbæring

  • Større møbler (sofaer, sovesofaer, børnesenge, spiseborde, lænestole, lamper m.m.)
  • Din ordre bliver leveret af 2 fragtmænd, der bærer ind i et tilgængeligt og anvist rum. Vær opmærksom på, at udpakning, samling og bortskaffelse af emballage ikke er inkluderet. Hvis udpakning af varen er nødvendig for at lette indbæring, er dette på dit eget ansvar
  • 599 kr.

Levering med GLS (mindre møbler)

  • Mindre møbler (skamler, pufs, hundesenge, børnestole og sofaborde m.m.) max 1 stk.
  • Ordren afsendes inden for 2 arbejdsdage direkte til din leveringsadresse. Er du ikke hjemme, adviseres du af GLS om afhentning i nærmeste pakkeshop. Vær opmærksom på, at GLS-regler vedr. pakkepost gælder for din forsendelse
  • 5-20 kg. - 199 kr.

Levering med GLS (puder)

  • Ordren afsendes inden for 2 arbejdsdage direkte til din leveringsadresse. Er du ikke hjemme, adviseres du af GLS om afhentning i nærmeste pakkeshop. Vær opmærksom på, at GLS-regler vedr. pakkepost gælder for din forsendelse
  • 0-5 kg. - 69 kr. 

GRATIS FRAGT VED KØB OVER 5000 KR. 

BEMÆRK – Ønsker du levering med indbæring, er indbæring altid for egen regning. 250 kr. pr. cbm. 

Vi leverer i hele Danmark, dog ikke til ikke-brofaste øer. 

Leveringspris beregnes ud fra antal og vægt og vil fremgå af din bestilling. Er du i tvivl, kan du altid gå til kassen for at se den beregnede leveringspris. 

Følgende indgår for levering til kantsten/gadeplan

  • Levering til kantsten/gadeplan 

Følgende indgår IKKE for levering til kantsten/gadeplan:

  • Indbæring
  • Samling af møblet 

Kundens ansvar ved levering UDEN indbæring

  • Kunden skal være at træffe på det oplyste telefonnummer
  • Kunden skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, f.eks. svært fremkommelig vej, portkode mv. - Adgangsvejene til aflæsningsstedet skal altid være muligt med stor eksportbil – dvs. at der skal være mindst 4,5 meter fri i højden, mindst 3 meter i bredden og bilen skal kunne holde max 20 meter fra kantsten. – Hvis det ikke er muligt med stor bil, kan vi tilbyde levering med lille bil mod tillæg på dkk 425,- pr. time. – Bor man i Københavnsområdet og selv ønsker at afhente på NTG´s terminal i Hvidovre, er det også en mulighed, man betaler dog stadigvæk fragt.
  • Afbestilling/ændring af levering skal ske senest kl. 10.00 dagen inden levering, ellers vil der blive opkrævet fuldt leveringsgebyr på 1000 kr.
  • Er man ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af nyt leveringsgebyr
  • Tjek for transportskader inden kvittering for levering. Skader noteres på kvittering/følgeseddel

Følgende indgår for levering MED indbæring

  • Dine møbler bliver leveret af 2 fragtmænd, der bærer ind i tilgængeligt og anvist rum 

Følgende indgår IKKE for levering MED indbæring:

  • Udpakning
  • Samling af møblet 

Kundens ansvar ved levering MED indbæring:

  • Chaufførerne må af sikkerhedsmæssige hensyn, ikke tage deres sko af under levering af varer
  • Eventuel afdækning af gulv er kundens eget ansvar og skal være sket, inden chaufførerne ankommer på adressen
  • Det er kundens ansvar, at varen kan leveres i original indpakning. Dvs., at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende
  • Gulve og dørkarme skal ligeledes være afdækket med pap eller anden beskyttelse inden chaufførerne ankommer på adressen
  • PANDORA LIVING kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning
  • Hvis udpakning af varen accepteres for at lette indbæring, er dette på kundens ansvar
  • Modtager skal være til at træffe på det oplyste telefonnummer
  • Modtager skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, f.eks. svært fremkommelig vej, port kode mv. - Adgangsvejene til aflæsnings stedet skal altid være muligt med stor eksportbil – dvs. at der skal være mindst 4,5 meter fri i højden, mindst 3 meter i bredden og bilen skal kunne holde max 20 meter fra indgangsdøren. – Hvis det ikke er muligt med stor bil, kan vi tilbyde levering med lille bil mod tillæg på dkk 425,- pr. time. – Bor man i Københavnsområdet og selv ønsker afhente på NGT´s terminal i Hvidovre er det også en mulighed, man betaler dog stadigvæk fragt
  • Afbestilling/ændring af levering skal ske senest kl. 10.00 dagen inden levering. Hvis der afbestilles senere, vil der blive opkrævet fuldt leverings gebyr på 1000 kr.
  • Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, tilbageholder vi leveringsgebyr, ligesom der også opkræves leveringsgebyr for en eventuel ny levering
  • Er modtager ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af nyt leveringsgebyr
  • Tjek for transportskader inden kvittering for levering. Skader noteres på kvittering/følgeseddel inden chaufførerne forlader adressen 

Til sidst

  • Forbehold for eventuelle transportskader
  • Vores møbler er forsvarligt indpakket i plast eller pap. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på skader, skal det noteres på fragtbrevet ved modtagelsen med forbehold for eventuelle skader.
  • Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 5 dage efter modtagelse

Force majeure

Vi bestræber os på altid at overholde de aftalte leveringstider. Skulle vi være nødsaget til at aflyse en tur grundet ekstraordinære omstændigheder, som ikke kunne have været undgået, selv hvis alle rimelige foranstaltninger var blevet truffet, vil du ikke være berettiget til kompensation. I tilfælde af aflysning af levering pga. ekstraordinære omstændigheder, vil vi give besked hurtigst muligt, samt ombooke din leveringsaftale

Med 'ekstraordinære omstændigheder' mener vi: Situationer, hvor en begivenhed selv ikke med alle rimelige foranstaltninger kunne have været undgået. Særligt i tilfælde af meteorologiske forhold, der er uforenelige med den pågældende leveringsrute og sikkerhedsrisici eller strejker, der påvirker transporten

Hvis uheldet mod forventning skulle ske:

Reklamation

Send følgende informationer til

info@pandoraliving.dk

  • Beskrivelse af skaden
  • Foto af selve skaden 

Transportskader

  • Tjek for transportskader inden kvittering for levering
  • Skader noteres på kvittering/følgeseddel inden chaufføren forlader din adresse
  • HUSK at tage billeder inden udpakning
  • Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 5 dage efter modtagelse 

Send følgende informationer til

info@pandoraliving.dk

  • Beskrivelse af skaden
  • Foto af selve skaden 

Returnering ved reklamation SKAL altid være efter forudgående aftale 

Du skal sende reklamationen retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, reklamationen er anerkendt.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til varen modtages retur hos os. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet  

Som udgangspunkt hvis varen ikke kan laves, tilbydes en ny vare eller evt. en dekort. 

Hvis der indgås aftale om returnering i forbindelse med reklamation, gennemfører vi en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/fakturaen. 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.Pandoraliving.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd samt helt almindelig slitage. 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

Varen sendes til: Pandora Living, Frederikshåbvej 53, 7183 Randbøl 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: 

Navn Adresse Telefonnummer E-mail adresse 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Pandora Living og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Direktøren og dataansvarlige har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.Pandoraliving.dk er Hanne Duus. 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.Pandoraliving.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Pandora Living har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.

Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Pandora Living via e-mail

info@pandoraliving.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til info@pandoraliving.dk.