👏 VORES SHOWROOM ÅBNER IGEN FRA 1. MARTS - VI GLÆDER OS TIL AT SE JER, HUSK MUNDBIND 👏

Handelsbetingelser

Pandora Living ApS

CVR. nr. 29689490

Frederikshåbvej 53,

7183 Randbøl

info@pandoraliving.dk

Telefon: 42155048

Etableringsår: 2007 

Betaling

  • MasterCard
  • Visa/Dankort
  • MobilePay 

Møblerne bliver produceret og designet specielt til DIG og kan derfor ikke fortrydes/returneres 

Efter modtagelse af den endelige ordrebekræftelse debiteres købesummen 100%.

Produktionstid og levering til din adresse, forventes at være ca. 4-8 uger på vores egne produkter (på enkelte varer før og enkelte andre med forbehold for forsinkelser, som er udenfor vores indflydelse)

  • Ved levering bruger vi Brink Transport.
  • PANDORA LIVING adviserer om forventet leveringsuge på ordrebekræftelsen, som er den du får når du har afgivet din ordre. 
  • Når ordren er klar til afsendelse modtager du en email fra Brink Transport med et Track & Trace nummer, så du kan følge din ordre. 
  • Levering sker til gadeplan/kantsten eller med indbæring mod ekstratillæg
  • Er du ikke hjemme, kan vi sætte ordren i garage, carport eller lignende og ønsker du dette, skal du notere det under bemærkning på din ordre
  • Det er naturligvis også muligt at spare leveringsomkostningerne, ved selv at hente varerne på vores lager:

PANDORA LIVING, Frederikshåbvej 53, DK-7183 Randbøl 

  • Åben: Hverdage mellem kl. 9-15
  • Afhentning af varer er muligt mandag-fredag kl. 9.00-15.00
  • Ved større møbler, som du ikke selv kan læsse, tag en hjælper med – husk presenning og noget at binde møblerne fast med. Ordrebekræftelse skal printes eller medbringes i digitalt format på f.eks. din telefon eller tablet og vises inden udlevering

Levering med Brink Transport til gadeplan/kantsten 

  • Mindre møbler (skamler, pufs, hundesenge, børnestole og sofaborde m.m.) 
  • Større møbler (sofaer, sovesofaer, spiseborde, lænestole, lamper m.m.)
  • Lagervarer afsendes inden for 2 arbejdsdage direkte til din leveringsadresse.
  • Møblerne bliver leveret til gadeplan/kantsten.
  • 0-5 kg. - 99 kr.
  • 5-10 kg. - 149 kr.
  • 10-20 kg. - 199 kr.
  • 20-30 kg. - 219 kr.
  • Over 30 kg. - 229 kr.

Levering med indbæring

  • Større møbler (sofaer, sovesofaer, børnesenge, spiseborde, lænestole, lamper m.m.)
  • Din ordre bliver leveret af 2 fragtmænd, der bærer ind i et tilgængeligt og anvist rum. Vær opmærksom på, at udpakning, samling og bortskaffelse af emballage ikke er inkluderet. Hvis udpakning af varen er nødvendig for at lette indbæring, er dette på dit eget ansvar
  • 599 kr.

      GRATIS FRAGT VED KØB OVER 5000 KR. 

      BEMÆRK – Ønsker du levering med indbæring, er indbæring altid for egen regning. 250 kr. pr. cbm. 

      Vi leverer i hele Danmark, dog ikke til ikke-brofaste øer. 

      Leveringspris beregnes ud fra antal og vægt og vil fremgå af din bestilling. Er du i tvivl, kan du altid gå til kassen for at se den beregnede leveringspris. 

      Følgende indgår for levering til kantsten/gadeplan

      • Levering til kantsten/gadeplan 

      Følgende indgår IKKE for levering til kantsten/gadeplan:

      • Indbæring
      • Samling af møblet 

      Kundens ansvar ved levering UDEN indbæring

      • Kunden skal være at træffe på det oplyste telefonnummer
      • Kunden skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, f.eks. svært fremkommelig vej, portkode mv. - Adgangsvejene til aflæsningsstedet skal altid være muligt med stor eksportbil – dvs. at der skal være mindst 4,5 meter fri i højden, mindst 3 meter i bredden og bilen skal kunne holde max 20 meter fra kantsten. – Hvis det ikke er muligt med stor bil, kan vi tilbyde levering med lille bil mod tillæg på dkk 425,- pr. time.
      • Afbestilling/ændring af levering skal ske senest kl. 10.00 dagen inden levering, ellers vil der blive opkrævet fuldt leveringsgebyr på 1000 kr.
      • Er man ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af nyt leveringsgebyr
      • Tjek for transportskader inden kvittering for levering. Skader noteres på kvittering/følgeseddel

      Følgende indgår for levering MED indbæring

      • Dine møbler bliver leveret af 2 fragtmænd, der bærer ind i tilgængeligt og anvist rum 

      Følgende indgår IKKE for levering MED indbæring:

      • Udpakning
      • Samling af møblet 

      Kundens ansvar ved levering MED indbæring:

      • Chaufførerne må af sikkerhedsmæssige hensyn, ikke tage deres sko af under levering af varer
      • Eventuel afdækning af gulv er kundens eget ansvar og skal være sket, inden chaufførerne ankommer på adressen
      • Det er kundens ansvar, at varen kan leveres i original indpakning. Dvs., at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende
      • Gulve og dørkarme skal ligeledes være afdækket med pap eller anden beskyttelse inden chaufførerne ankommer på adressen
      • PANDORA LIVING kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning
      • Hvis udpakning af varen accepteres for at lette indbæring, er dette på kundens ansvar
      • Modtager skal være til at træffe på det oplyste telefonnummer
      • Modtager skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, f.eks. svært fremkommelig vej, port kode mv. - Adgangsvejene til aflæsnings stedet skal altid være muligt med stor eksportbil – dvs. at der skal være mindst 4,5 meter fri i højden, mindst 3 meter i bredden og bilen skal kunne holde max 20 meter fra indgangsdøren. – Hvis det ikke er muligt med stor bil, kan vi tilbyde levering med lille bil mod tillæg på dkk 425,- pr. time.
      • Afbestilling/ændring af levering skal ske senest kl. 10.00 dagen inden levering. Hvis der afbestilles senere, vil der blive opkrævet fuldt leverings gebyr på 1000 kr.
      • Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, tilbageholder vi leveringsgebyr, ligesom der også opkræves leveringsgebyr for en eventuel ny levering
      • Er modtager ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af nyt leveringsgebyr
      • Tjek for transportskader inden kvittering for levering. Skader noteres på kvittering/følgeseddel inden chaufførerne forlader adressen 

      Til sidst

      • Forbehold for eventuelle transportskader
      • Vores møbler er forsvarligt indpakket i plast eller pap. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på skader, skal det noteres på fragtbrevet ved modtagelsen med forbehold for eventuelle skader.
      • Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 5 dage efter modtagelse

      Force majeure

      Vi bestræber os på altid at overholde de aftalte leveringstider. Skulle vi være nødsaget til at aflyse en tur grundet ekstraordinære omstændigheder, som ikke kunne have været undgået, selv hvis alle rimelige foranstaltninger var blevet truffet, vil du ikke være berettiget til kompensation. I tilfælde af aflysning af levering pga. ekstraordinære omstændigheder, vil vi give besked hurtigst muligt, samt ombooke din leveringsaftale

      Med 'ekstraordinære omstændigheder' mener vi: Situationer, hvor en begivenhed selv ikke med alle rimelige foranstaltninger kunne have været undgået. Særligt i tilfælde af meteorologiske forhold, der er uforenelige med den pågældende leveringsrute og sikkerhedsrisici eller strejker, der påvirker transporten

      Hvis uheldet mod forventning skulle ske:

      Reklamation

      Send følgende informationer til

      info@pandoraliving.dk

      • Beskrivelse af skaden
      • Foto af selve skaden 

      Transportskader

      • Tjek for transportskader inden kvittering for levering
      • Skader noteres på kvittering/følgeseddel inden chaufføren forlader din adresse
      • HUSK at tage billeder inden udpakning
      • Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 5 dage efter modtagelse 

      Send følgende informationer til

      info@pandoraliving.dk

      • Beskrivelse af skaden
      • Foto af selve skaden 

      Returnering ved reklamation SKAL altid være efter forudgående aftale 

      Du skal sende reklamationen retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, reklamationen er anerkendt.

      Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til varen modtages retur hos os. 

      Tilbagebetaling af købsbeløbet  

      Som udgangspunkt hvis varen ikke kan laves, tilbydes en ny vare eller evt. en dekort. 

      Hvis der indgås aftale om returnering i forbindelse med reklamation, gennemfører vi en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 

      Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

      Hvad skal jeg sende med tilbage?

      Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/fakturaen. 

      Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

      Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

      Når du handler på www.Pandoraliving.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

      Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd samt helt almindelig slitage. 

      Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

      Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

      Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

      Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

      Varen sendes til: Pandora Living, Frederikshåbvej 53, 7183 Randbøl 

      Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

      Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

      Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

      Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

      Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

      For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: 

      Navn Adresse Telefonnummer E-mail adresse 

      Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. 

      Personoplysningerne registreres hos Pandora Living og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

      Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

      Direktøren og dataansvarlige har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

      Den dataansvarlige på www.Pandoraliving.dk er Hanne Duus. 

      Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

      Oplysninger afgivet til www.Pandoraliving.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

      Som registreret hos Pandora Living har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.

      Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

      Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Pandora Living via e-mail

      info@pandoraliving.dk

      Klageadgang

      Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til info@pandoraliving.dk.